Njuta i kylan!

Allt om, till och kring cigarrer

Njuta i kylan!

Inläggav Ekan71 tis 26 jan 2016, 21:47

Menar ni att en Biozone funkar bra, dvs ingen lukt??

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ekan71

Re: Njuta i kylan!

Inläggav TJ, tis 26 jan 2016, 22:35

Biozone fungerar bra, förmodligen bäst av de alternativ som finns, men är ingen mirakelkur, naturligtvis. Jag har en 90-maskin och en lägenhet på 54 kvadrat.
Användarvisningsbild
TJ,

Inläggav Midnight ons 27 jan 2016, 10:31

Visst jag känner doften av cigarren dagarna efter, men inte så mycket att jag tänker "Vad ska besökare tänka".
Innan jag hade biozonen och puffade i lägenheten, så var det en mycket skarpare doft man möttes av när man kom utifrån.
Jag gillar cigarr doften så mig stör det inte :smoking:
If you can still hear your fears. Shift a gear
Användarvisningsbild
Midnight

Re: Tips på köp av infravärmare

Inläggav Lusse tis 06 mar 2018, 11:49

Hej!

Tack för insläpp! Jag kikade runt lite, men hittade inte nån tråd här om infravärmare. Grejen är den att som många andra vill jag puffa lite på vintern. Just nu är det snö och is på balkongen, men det finns en liten smyg under densamma som är lättskottad där jag tidigare suttit för att slippa regn sommartid.

Har nån ett tips på helst flyttbar infravärmare som jag funka för vinterns cigarrer så att händer och kropp inte förfryser...

Mvh
Johan

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Lusse

Re: Tips på köp av infravärmare

Inläggav Bender tis 06 mar 2018, 14:32

Lusse skrev:Hej!

Tack för insläpp! Jag kikade runt lite, men hittade inte nån tråd här om infravärmare. Grejen är den att som många andra vill jag puffa lite på vintern. Just nu är det snö och is på balkongen, men det finns en liten smyg under densamma som är lättskottad där jag tidigare suttit för att slippa regn sommartid.

Har nån ett tips på helst flyttbar infravärmare som jag funka för vinterns cigarrer så att händer och kropp inte förfryser...

Mvh
Johan

Hej Lusse!

Jag var på samma jakt som dig nyligen och kikade i ett par byggvaruhus. Hornbach hade ett ganska begränsat utbud med lite plastigare modeller medan Bauhaus hade en uppsjö av olika modeller och prisklasser, både fast monterat och mer fristående varianter. Jag köpte en Tansun Algarve på 1,3kw för mitt lilla lusthus/cigarrbod. Utmärkt så länge det håller sig över nollan, blir det kallare än så får man klä på sig en del ändå även om det hjälper men när det blir minusgrader ute hade nog 2kw varianten egentligen behövts.
Användarvisningsbild
Bender

Inläggav Lusse tis 06 mar 2018, 14:38

Bender skrev:
Lusse skrev:Hej!

Mvh
Johan

Hej Lusse!

Jag var på samma jakt som dig nyligen och kikade i ett par byggvaruhus. Hornbach hade ett ganska begränsat utbud med lite plastigare modeller medan Bauhaus hade en uppsjö av olika modeller och prisklasser, både fast monterat och mer fristående varianter. Jag köpte en Tansun Algarve på 1,3kw för mitt lilla lusthus/cigarrbod. Utmärkt så länge det håller sig över nollan, blir det kallare än så får man klä på sig en del ändå även om det hjälper men när det blir minusgrader ute hade nog 2kw varianten egentligen behövts.
Tack! Ska kika på Bauhaus. När jag innan detta googlade lite handlade allt mest om skillnad mellan långa och korta våglängder och det är ju lite svårt att veta väl på byggvaruhuset...

Lusse

Inläggav Bender tis 06 mar 2018, 14:59

Lusse skrev:[Tack! Ska kika på Bauhaus. När jag innan detta googlade lite handlade allt mest om skillnad mellan långa och korta våglängder och det är ju lite svårt att veta väl på byggvaruhuset...

Kika på sortimentet på deras hemsida innan du går dit, det är inte säkert att butikspersonalen är så värst kompetent på vad de säljer. Jag efterfrågade en takhängd variant liknande en lampkupa men fick veta att det hade de minsann inte i sortimentet så jag valde en lite mindre och snyggare modell som gav ett behagligt rött sken efter mörkrets inbrott. Nu när jag kollade på hemsidan såg jag att de visst hade precis en sådan modell som jag var ute efter från början... Säljare... :himla-med-ogonen:
Användarvisningsbild
Bender

Inläggav Lusse ons 07 mar 2018, 11:57

https://m.clasohlson.com/se/H%C3%A4ngan ... -W/36-7012

Kör denna under balkongen och behövs proffsigare så monterar jag en fast under takfoten uppe på balkongen...

Lusse

Föregående

Återgå till Cigarrprat