Ersättning för McClelland

Allt om, till och kring pipor och piptobak

Ersättning för McClelland

Inläggav TobbeMdal mån 01 okt 2018, 10:39

Ingen här har väl missat att McLelland tyvärr lagt ner sin produktion. Några av mina favoriter har varit Blackwoods flake och Frog Morton. Så nu till min fråga-är det någon som vet om några tobakssorter som liknar dessa i smak och kvalitet?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
TobbeMdal

Re: Ersättning för McClelland

Inläggav Daniel P mån 01 okt 2018, 17:17

Kanske något som Mac Baren HH old dark fired? Ingen tobak är exakt som den andra, och det säger jag inte att denna är heller. Men gillar Frog Morton, och även denna. Så kanske du även gillar denna som jag tycker om?
http://www.tobaccoreviews.com/blend/521 ... dark-fired

Lite mer styrka i den än Frog Morton som jag minns den (lite beroende på vilken av dem du menar men generellt), men också "tjockare" smak ... mer Burley och Kentucky.
Cigars, cars, spirits, diversions: The good life.
Bild
Användarvisningsbild
Daniel P
Administratör/Moderator

Inläggav rainer mån 01 okt 2018, 18:41

Här håller ja med Daniel, en hygglig tobak å jämförde senaste vecka me min sista Morton på stan.Rökte dom från två urgamla Petterson pipor, båda burkarna köpta för 2 år sen.Nära, inte samma men får faktiskt olika smaker från samma tobak rökt olika dagar.Inte alltid men luftfuktighet, vindriktning å humör ändrar på smakerna.
rainer

Inläggav TobbeMdal mån 01 okt 2018, 18:53

Tackar för tipset! Det blir helt klart att prova den![emoji2]

Användarvisningsbild
TobbeMdal

Inläggav Daniel P mån 01 okt 2018, 19:00

Jag blir jätteglad om mitt tips om Mac Baren HH old dark fired träffar rätt så klart, och jag har en känsla för att du kommer gilla den. En tobak som är till för att tändas på kvällen, inte en förmiddagstobak för mig.
Frog Morton on the town är sötare än HH ODF, men i samma domän av trevlighet i smak. Svårt att beskriva vad jag menar, men de håller en kvalitet som är på samma nivå för att sammanfatta det.

Beklagar rainer att din Frog Morton on the town var din sista, måste känts lite extra då smakupplevelsen troligen aldrig kommer tillbaks :banghead:
Cigars, cars, spirits, diversions: The good life.
Bild
Användarvisningsbild
Daniel P
Administratör/Moderator

Inläggav rainer ons 03 okt 2018, 11:46

Ja du, inte trevligt med grodan men man får bara leva me eländet, har en kompis som bor over there å han försökte söka efter nåt möjligt som blitt å hänga på nån hylla, men nää. :hattpuff:
rainer

Inläggav Tomas 68 lör 06 okt 2018, 10:13

TobbeMdal skrev:Ingen här har väl missat att McLelland tyvärr lagt ner sin produktion. Några av mina favoriter har varit Blackwoods flake och Frog Morton. Så nu till min fråga-är det någon som vet om några tobakssorter som liknar dessa i smak och kvalitet?

En ersättare för Blackwoods flake kan vara 4 Noggins Alamosa.
Tyvärr måste den beställas från USA
Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det.

Samuel Baulder
Användarvisningsbild
Tomas 68

Återgå till Pipor och piptobak