Bockbrännarbolmersvinterherf 4

Var, när och hur herfas det i Sverige och världen.

Inläggav Bockbrännarbolmers sön 13 okt 2013, 19:19

Vad var det som hände?

För två veckor sedan gjorde vi klart med lokal för Bockbrännarbolmers vinterherf nummer fyra. Över en lunch bestämde vi att det troligen blir den sista. Det tar enormt mycket tid att ordna en herf, förbereda, tigga gåvor från sponsorer, hantera betalningar…

Men vi har en drivkraft. Vi vill spräcka hundratusenkronorsvallen i vår insamling till Läkare utan gränser. Samtidigt vill vi göra vinterns herf lite bättre, lite mysigare och lite intimare. På fastighetsägarens inrådan krympte vi deltagarantalet till fyrtio personer. Vi är så oerhört tacksamma att överhuvudtaget få komma tillbaka till samma lokal som i fjol! Ingen som vi tidigare har hyrt av har velat ha oss tillbaka J

Så vi har väl snackat lite med kompisar på facebook och så om att snart är det dags att anmäla sig till BVH4… Och vips så var de fyrtio platserna bokade! Så det som återstår nu är att ställa upp sig på reservlistan. De som har anmält sig kan inte alltid delta. Så det finns kanske en öppning.

Det är hedrande och roligt att så många, nästan alla faktiskt, är återvändande gäster. Stammisar. Det uppskattar vi verkligen.

Så, välkomna till Gävle sista helgen i januari för lite härligt rökigt samkväm! Ni som är på listan, känn pressen att betala i tid för att ha era platser garanterade. Ni andra, sätt upp er på intresselista genom att skicka oss ett pm. Det borde väl dyka upp ett par återbud.

Väl mött!

Bockbrännarbolmers
Bockbrännarbolmers

Inläggav Bockbrännarbolmers sön 13 okt 2013, 19:19

BVH 4 går av stapeln lördag den 25:e januari 14:30 i Gävle. Det finns möjlighet för 40 personer att närvara och vi bjuder på mat, grupprovning på en cigarr och en rolig överraskning. Vi kommer även ha en bar där vi säljer alkohol, cigarrer samt läsk.
Herfen kommer att börja vid 14:30 och hålla på fram till 23:30 är det önskemål från hyresvärden att lokalerna är tomma och jag hoppas vi hinner med mycket skoj på 9 timmar.

500 kr kostar det och senast 14:a dec lär vi ha fått in betalning. Anmälan är bindande och väljer man att inte komma/avanmäla sig så kommer vi att skänka deltagaravgiften till välgörenhet.

Vi kommer att ha en välgörenhetsauktion där alla är välkomna att skänka sånt som ska auktioneras ut, alla intäkter kommer oavkortat gå till läkare utan gränser.

Information om betalning får ni per PM.

Vi kommer att lägga upp viktig info och detaljer om BVH 4 i denna post så kolla alltid detta inlägg.
Bockbrännarbolmers

Anmälda deltagare BVH 4

Inläggav Bockbrännarbolmers sön 13 okt 2013, 19:24

Ben
Magnus

1. Tomas
2. Dr G
3. Mr Tomte
4. Jobo
5. Christina P
6. Motox
7. Matthias
8. EG
9. Gizmo
10. Agentorange
11. JTR
12. Toni
13. Styxer
14. Ulven
15. Elo
16. Thomas L
17. JohanB
18. Apeman
19. Daniel (Gävle)
20. Artiom
21. Tobias B
22. N73r
23. Henrik N
24. Jenny W
25. PerR
26. Johan B
27. carrera_wbg
28. My A
29. Robert O
30. Michelle
31. Bobo
32. Kimmen
33. Numps
34. Hans S
35. rickard12
36. Lars
37. Pac
38. Joppe
39. Zippo
40. Hazzard

När ditt namn blivit grönmarkerad har vi tagit emot betalning.
Senast redigerad av Bockbrännarbolmers fre 17 jan 2014, 02:20, redigerad totalt 29 gånger.
Bockbrännarbolmers

Inläggav Tomas sön 13 okt 2013, 19:54

Ser fram emot det såååå mycket! Lovar jag ska dra mitt strå till stacken till auktionen ;)

Skickat från min HTC One med Tapatalk [url='http://tapatalk.com/m?id=10']now Free[/url]
/Tomas

Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Tomas

Re: Bockbrännarbolmersvinterherf 4

Inläggav carl164 sön 13 okt 2013, 20:29

Era herfar låter riktigt bra...Ska ni inte ha ngt på sommarhalvåret. Jag åker inte norr om Göteborg på vinterhalvåret (pallar inte kylan alls även om Gävle är en trevlig stad).
Användarvisningsbild
carl164

Inläggav Magnus (Gävle) sön 13 okt 2013, 20:52

carl164 skrev:Era herfar låter riktigt bra...Ska ni inte ha ngt på sommarhalvåret. Jag åker inte norr om Göteborg på vinterhalvåret (pallar inte kylan alls även om Gävle är en trevlig stad).

Sommarhalvåret kan ju vem som helst ordna herf. Det är att fixa lokal på vintern som är det kluriga. Vi ärvde utmaningen av 08bolmers som gick bet i lokalletandet efter fyra fantastiska vinterherfar i rad. Efter detta arrangemang lämnar vi gärna stafettpinnen vidare till nya entusiaster:-) Men att vi inte ordnar storherfar betyder inte att det inte bolmas i Gävle på sommaren. Du är välkommen Carl!

Magnus (Gävle)
Bockbrännarbolmers
/Magnus (Gävle)
Bockbrännarbolmers
-------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
Användarvisningsbild
Magnus (Gävle)

Inläggav elo mån 14 okt 2013, 07:49

Årets händelse! :smoking: Ser fram emot att äntligen få komma upp på en herf!
Livsnjutare
Användarvisningsbild
elo

Inläggav N73r mån 14 okt 2013, 11:22

Grymt! :smoking:
Användarvisningsbild
N73r

Sv: Bockbrännarbolmersvinterherf 4

Inläggav MotoX mån 14 okt 2013, 13:11

Det skall bli fenomenalt (som förra gången och säkerligen även de gånger jag ej haft möjligheten att delta). Vi ses på plats!

Skickat från min SII, den är svart... Med röda prickar!
Eddie Murphy - “In reality, all men are sculptors, constantly chipping away the unwanted parts of their lives trying to create a masterpiece.”
Användarvisningsbild
MotoX

Inläggav carrera_wbg mån 14 okt 2013, 14:15

Samåka någon eller tar folk tåget upp från västkusten?
"Laughter is the language of the soul."
— Pablo Neruda
Användarvisningsbild
carrera_wbg

Inläggav Ben mån 14 okt 2013, 16:27

.
Senast redigerad av Ben mån 17 nov 2014, 16:56, redigerad totalt 1 gång.
/ Ben Bockbrännarbolmers
Användarvisningsbild
Ben

Inläggav Matthias mån 14 okt 2013, 20:53

Ska bli roligt, för en förstagångare som mig blir det extra kul :D
--:( Nosce te Ipsum ):--
Användarvisningsbild
Matthias

Inläggav Ben mån 14 okt 2013, 21:03

.
Senast redigerad av Ben mån 17 nov 2014, 16:56, redigerad totalt 1 gång.
/ Ben Bockbrännarbolmers
Användarvisningsbild
Ben

Inläggav carrera_wbg mån 14 okt 2013, 21:26

Ben skrev:
carrera_wbg skrev:Samåka någon eller tar folk tåget upp från västkusten?

Ni är ju ett gäng som åker från västkusten, samåkning kan göra resan roligare. :D

Håller med. :D vi får se vad som sker, hade varit kul. :smoking:
"Laughter is the language of the soul."
— Pablo Neruda
Användarvisningsbild
carrera_wbg

Inläggav Dr Scabs tis 15 okt 2013, 10:22

Jag sätter gärna upp mig på en reservplats. Om det är fler här nerifrån som ska upp kanske vi kan samåka?
Dr Scabs

Inläggav Bockbrännarbolmers tis 15 okt 2013, 14:01

Dr Scabs skrev:Jag sätter gärna upp mig på en reservplats. Om det är fler här nerifrån som ska upp kanske vi kan samåka?

Skriver upp dig. :D
Bockbrännarbolmers

Inläggav elo ons 16 okt 2013, 19:02

carrera_wbg skrev:
Ben skrev:

Ni är ju ett gäng som åker från västkusten, samåkning kan göra resan roligare. :D

Håller med. :D vi får se vad som sker, hade varit kul. :smoking:

Hade varit trevligt med sällskap på resan! Just nu lutar det mot tåget och jag tänkte väl beställa biljetter runt löning tänker jag? Det eller bilen upp. Lite trist om det skulle vara skitväder dock men jag återkommer lite senare om hur landet ligger.
Livsnjutare
Användarvisningsbild
elo

Inläggav MotoX tor 17 okt 2013, 08:07

Med tanke på mitt väldigt korta varsel tänker jag åka bil upp och vet ej vilken dag jag åker, så jag får nog tyvärr köra dyr-varianten och sikta på att åka själv. Dock kommer jag höra av mig här dagen innan eller liknande när jag vet om när jag kan åka och skulle där dyka upp möjligheter till samåkning är jag självklart intresserad av det! :)
Eddie Murphy - “In reality, all men are sculptors, constantly chipping away the unwanted parts of their lives trying to create a masterpiece.”
Användarvisningsbild
MotoX

Inläggav elo tor 17 okt 2013, 17:07

MotoX skrev:Med tanke på mitt väldigt korta varsel tänker jag åka bil upp och vet ej vilken dag jag åker, så jag får nog tyvärr köra dyr-varianten och sikta på att åka själv. Dock kommer jag höra av mig här dagen innan eller liknande när jag vet om när jag kan åka och skulle där dyka upp möjligheter till samåkning är jag självklart intresserad av det! :)

För min och kompisens del blir det fredag.
Livsnjutare
Användarvisningsbild
elo

Inläggav Lars fre 18 okt 2013, 18:10

All heder åt er båda, som orkar arrangera en fjärde Herf. Vi i 08Bolmers hyser den största förståelse för att ni efter denna Herf ger slaget tappt för så gjorde även vi efter omgång fyra av vårt skötebarn BASH. Jag och EG när i hemlighet en dröm om att kunna anordna en femte upplaga av BASH, men detta lär stanna vid just en dröm. Kanske blir det istället något evenemang framöver i samarbete med Gordon, Star Cigar och Cigarrklubben?

Väl mött i Gävle BOTL:s och SOTL:s!

Lars
Maybe this world is another planet's hell - Aldous Huxley 1894-1963
Användarvisningsbild
Lars

Inläggav rickard12 fre 18 okt 2013, 19:33

Lars skrev:All heder åt er båda, som orkar arrangera en fjärde Herf. Vi i 08Bolmers hyser den största förståelse för att ni efter denna Herf ger slaget tappt för så gjorde även vi efter omgång fyra av vårt skötebarn BASH. Jag och EG när i hemlighet en dröm om att kunna anordna en femte upplaga av BASH, men detta lär stanna vid just en dröm. Kanske blir det istället något evenemang framöver i samarbete med Gordon, Star Cigar och Cigarrklubben?

Lars

Jag har faktiskt funderat på att ta över stafettpinnen. Tyvärr så blir det isåfall ännu längre norrut och befarar att det inte blir tillräckligt stort intresse.
Jag har redan hittat en lokal och fått ett riktigt bra prisförslag. Konferenslokal på ett fint hotell för rökning, kaffe/te×2 och trerätters middag i hotellets restaurang för totalt ca 500kr/pers. Tillgång till hotellets bar. Förmånliga priser på hotellrum och spa anläggning. Dessvärre så har jag ingen erfarenhet från herfar och ingen att arrangera ihop med.
rickard12

Inläggav Bockbrännarbolmers fre 18 okt 2013, 20:03

Lars skrev:All heder åt er båda, som orkar arrangera en fjärde Herf. Vi i 08Bolmers hyser den största förståelse för att ni efter denna Herf ger slaget tappt för så gjorde även vi efter omgång fyra av vårt skötebarn BASH. Jag och EG när i hemlighet en dröm om att kunna anordna en femte upplaga av BASH, men detta lär stanna vid just en dröm. Kanske blir det istället något evenemang framöver i samarbete med Gordon, Star Cigar och Cigarrklubben?

Lars

Tack Lars, en Stockholmsherf/BASH 5 vore ju förträffligt. Det är mycket jobb och ni om nån vet det, det ska bli riktigt kul att ha er här på vår sista herf.
:smoking:
Bockbrännarbolmers

Inläggav Bockbrännarbolmers ons 23 okt 2013, 14:47

Den som vill göra en donation kan skicka ett pm till oss, auktionstråden ligger nu ute och det vore skoj att fylla långt i förväg så alla kan planera sina inköp :D

Vi har som mål att totalt donera 100,000 till läkare utan gränser och det känns möjligt tack vare generösiteten från de handlare och medlemmar som donerar och från de BOTL och SOTL som köper dessa donationer. Vi behöver få cirka 22000 för att nå målet.
Bockbrännarbolmers

Inläggav elo fre 25 okt 2013, 06:42

Jag och kompisen har bokat flyg. Norwegian från LDV - Arlanda och hem söndag. 199kr per resa ca 500 med skatt och beroende på kolli osv.. Tåget sen till Gävle. Oerhört billigt.
Livsnjutare
Användarvisningsbild
elo

Inläggav Kimmen sön 27 okt 2013, 13:53

Någon som tänkte köra upp från sthlm redan på fredagen? Jag ska träffa en vän dagen innan herfen så jag tänkte kolla om någon som kommer upp tidigt vill samåka?

Tänkte bege mig hemåt igen nån gång på söndagen.
Användarvisningsbild
Kimmen

Nästa

Återgå till Herf